Friday 3 March 2023

TABUT / PANDORA BOX

 


Pernahkah anda mengkaji atau meneliti Sebuah artifak purba ini?

Ia bernama Kotak Tabut , Tok muda tidak ingin berbahasa mengenai apakah isi di dalamnya dan bagaimana barat berusaha untuk mendapatkannya.

Apa yang ingin tok tekankan di sini ialah Pembuatan Kotak ini yang unik dan Ganjil bagi pandangan mata manusia biasa.

Tidakkah anda berasa pelik jika anda meyakini Manusia itu dari Beruk dan mampu merekacipta kotak yang indah sebegini?

Untuk pengetahuan anda. Tamadun kita kini yang di anggap maju sebenarnya cumalah sebuah Tamadun yang berada di kelas rendah dan tamadun tertinggi ialah Tamadun di Zaman Nabi Sulaiman. Jika Benar..di manakah Tamadun Itu?.. Anda mungkin perlu merujuk Ke Zaman Nabi Noh A.S Pula. 

Nabi Adam AS Di turunkan ke dunia bersama   ilmu dari syurga. Pelbagai kisah dan siri siri cuba mengupaskan Apakah ilmu itu, ada yang berkata bahawa ia adalah ilmu memberi nama nama kepada hal hal yang ada di dunia. Wah betapa tidak berilmunya Nabi Adam Yang tinggal di Syurga sehinggakan Di berikan Ilmu memberi nama?.. Siapa di sini yang tidak pandai memberi Nama kepada Projek projek rekacipta mereka?. 

Sebenarnya ilmu yang di maksudkan ialah TEKNOLOGI DAN PENGETAHUAN DARI SYURGA. 

Teknologi yang bagaimanakah?. 

Ramai manusia di zaman ini ingin memberikan pendapat yang lebih GAH namun kerana mereka terbataskan oleh Teori Barat yang menyatakan Manusia itu berasal dari Beruk , Berlaku revolusi dan sebagainya. Sedangkan Jika zaman British dulu Kera atau beruk itu tetaplah kera dan beruk pada hari ini , langsung tidak berubah walau sehelai bulu di tubuhnya. 

Mengapa kita sebagai Umat Islam perlu terikat dengan teori Barat ini?... YA.. Tauliah... Siapa yang memberi Tauliah untuk membenarkan sesuatu ilmu itu?.. TIDAK LAIN TIDAK BUKAN...BARAT JUGA. 

Sudah berapa lamakah manusia di tipu dengan Teori ini?... sedangkan yang memberikan teori ini Bukanlah seorang yang cerdik pandai, Anda tahu latar belakang sebenar manusia yang membuat teori ini?.. Jika belum tahu apa kata anda google sekarang juga akan latar belakangnya. Pastinya yang sebenar ya. 

 

2 comments:

  1. Adakah ilmu pembuatan kotak tabut daripada dewa dewi tok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kotak ini di turunkan Allah macha. Pembuatannya Dari langit

      Delete

TRACKING KOD 31.5.2023

  Terima kasih di atas permaharan anda, semoga kita berurusan lagi , in Sha Allah